De start van ons avontuur

26 juni 2014

Welkom op onze blog!

Samen onderweg

Over een aantal dagen is het zover! Zondag 29 juni vertrekken wij naar Ghana. Er staat ons alvast een groot avontuur te wachten! Gedurende de komende vier weken willen we onze verhalen met jullie delen, door middel van deze blog. Wel is ons momenteel niet duidelijk, in welke mate er internetmogelijkheden zijn.

Gedurende de eerste drie dagen worden wij vergezeld door een Ghanese organisatie die ons laat kennismaken met de cultuur. Nadien gaan we naar het weeshuis 'Hope for orphans childrens home' in Gomoa Tarkwa, in de buurt van Agona Swedru. Ook ons gastgezin woont in dit dorpje. Het is een heel arme buurt. We verblijven bij Juliet (27) en haar dochter Elisabeth (10).

In het weeshuis verblijven 40 kinderen, tussen drie en zestien jaar. Taken die wij moeten in vullen zijn:
- helpen bij het koken, opdienen van eten en afwassen
- de kamers van kinderen kuisen
- de kinderen onderwijzen
- de kinderen helpen bij hun huiswerk
- boodschappen doen voor de kinderen
- administratieve taken

Het Ghanese avontuur komt iedere dag dichterbij, waardoor de spanning stijgt.

Hopelijk tot snel!

1. Reislogger:
    26 juni 2014
    Welkom bij Reislogger! We wensen jullie veel plezier op reis!
  2. Annemie Hoogewys:
    28 juni 2014
    Hallo Jolien en Julie,

Een fantastische reis- en werkervaring gewenst!
    Ik ben er vol vertrouwen in dat jullie niet alleen goed gaan koken/kuisen/onbderwijzen...en wat nog meer, maar dat jullie ook in staat zullen zijn om, met de blik van de pedagogisch coach, een aantal vernieuwingen zullen kunnen doorvoeren waardoor jullie de setting rijker zullen achterlaten!
    Groeten,
    Annemie