Onze eerste dagen in het project

4 juli 2014 - Tarkwa, Ghana

Hallo Belgen!

Inmiddels zijn we toegekomen in ons gastgezin en gingen we een dag naar het weeshuis. We werden beladen met nieuwe indrukken. Alle beelden in de media werden realiteit. Het is niet makkelijk om dit te zien gebeuren.

De weeskinderen waren zo blij ons te zien! Ze waren aan het vechten om een beetje aandacht te kunnen krijgen. Hun glimlach en dank compenseert de onaangename zaken. We wasten de kledij waarin kinderen slapen. Dit was een taak waarbij we ons verstand op nul moesten zetten. Er is immers geen geld om pampers te kopen, noch om voor iedereen een slipje en broek te voorzien. Rond de middag gingen we eten geven aan de kinderen op school. Er waren twee kinderen ziek, die we nadien meenamen naar het weeshuis. De ene jongen kon niet meer wandelen dus nam ik hem op de rug. Samen met twee andere vrijwilligers besloten we het hierbij niet te laten, wat hij maakte hoge koortsen. We stelden voor om met hem naar het ziekenhuis te gaan, wat wij nadien zouden betalen. We kregen het akkoord om dit te doen, maar aven ons ook drie andere zieke kinderen mee. We wisten niet wat te doen en gingen richting het ziekenhuis met elk een kind op onze rug. Onderweg kregen we een grote regenbui op onze rug, wat de spanning verhoogde. Nadien bleek dat de vier kinderen malaria hadden, wat ons vermoeden bevestigde. Gelukkige krijgen de kinderen nu de juiste medicatie.

Vandaag vertrekken we naar het Kokorite Beach op weekend en komen zondag terug. We duimen op goed weer want momenteel hadden we enkel bewolking, grote regenbuien en veel donder en bliksem.

Geniet nog van het goede weer thuis en tot snel!

Bekijk zeker en vast onze fotos.

1. Tante Katelijne:
    Hallo
    Tof dat er zoveel nieuws van jullie belevenissen binnen komt.
    Jullie zijn bewonderingswaardige meiden. Zorg maar goed voor de kindjes (en ook voor jullie zelf). Veel plezier op de Beach.
    Lieve groeten uit Belgenland.
  2. Marisa:
    4 juli 2014
    Vol bewondering lees ik jullie verhalen! AANGRIJPEND!!! De foto's en verhalen raken me en maken je echt stil! Nog véél succes en hou jullie goed!
  3. Motmans Sabine:
    4 juli 2014
    Petje af voor wat jullie doen ! Zorg goed voor elkaar .
  4. Mama Ann:
    Hey Jolien,
    Wat zijn we apetrots op jou!! papa, Domien, Jannick en ikzelf.
    Vol bewondering en ongeloof lezen we je ervaringen via je blog, facebook en sms'en. Dit is een ongelooflijke ervaring, die jij en Julie tot een goed einde zullen brengen.
    Ik weet dat jullie een groot hart hebben en dat jullie er alles zullen aan doen om die kinderen de tijd van hun leven te geven tijdens jullie verblijf!
    Tot later, en inderdaad zorg ook goed voor jullie zelf!!

Veel liefs en dikke knuffen
    mama Ann
  5. Tante Noëlla:
    4 juli 2014
    Dag lieve meiden, ik word intens stil bij het zien van jullie foto's. Aangrijpend ! Ik ben er zeker van dat de vriendschap en genegenheid die jullie terugkrijgen van deze mooie kinderen jullie gaande houdt. Nog veel succes ermee. !Hakuna Matata. Tante Noëlla . Trouwens, wat leuk dat we alzo met jullie kunnen meeleven. Dikke knuffel.
  6. Vander Vennet Hilde:
    5 juli 2014
    Dag lieve meid,
    Met een heel dikke krop in de keel heb ik dit alles gelezen. Wat ben ik zo ontzettend fier op jullie ! Ook de foto's spreken boekdelen. Laat het jullie verder goed gaan, maar denk er ook aan om niet te ver in jullie reserves te gaan. Ik weet zeker dat jullie elkaar goed zullen steunen. Veel succes de verdere dagen en ik zie al heel erg uit naar een volgend bericht. Dikke knuffel van mammie en pappie en ook voor Jolientje !
  7. Caroline:
    7 juli 2014
    Petje af... en mama zijnde van 3 kleine jongens heb ik de tranen in de ogen. Heel mooi initiatief en het is onbetaalbaar wat jullie die kinderen daar kunnen geven, en ik kan me voorstellen dat jullie af en toe op de tanden moeten bijten bij wat jullie zien. Dikke knuffel en veel liefde voor die kindjes daar! xx
  8. Judith:
    7 juli 2014
    Dag Jolien,
    Hebben van je mama gehoord van jullie reis.Chapeau, Jolien, voor wat jullie doen. Bewonderenswaardig wat jullie die kinderen daar geven.Probeer ook wat te genieten van wat je beleeft en fijn dat we jullie kunnen volgen.Nog veel succes !
  9. Kristel:
    9 juli 2014
    Dag Julie en vriendin Jolien

De kinderen lijken al vertrouwd met jullie te zijn, zo te zien op de foto's. Misschien bekijk je onze wachtzaal nu vanuit een ander perspectief en besef je dat dit relatief is. Belangrijk blijft toch dat alle kinderen, met veel of met beperkte materiële middelen, op hun gemak kunnen zijn. Er werd al veel gekookt in het keukentje!
    Veel succes.
  10. Ingrid asnong:
    13 juli 2014
    Hey Jolien,
    Geweldig dat jullie dit doen!!! Wat zullen de kindjes zich gelukkig voelen!!!GENIET ER NOG VAN !!! en denk af en toe ook een beetje aan jezelf. Eigenlijk ben ik een beetje jaloers, (gezond jaloers hé , hihi) dit moet geweldig zzijn om te doen.
    Je mag er terecht fier op zijn! xxxGROETJES