Update 1

1 juli 2014 - Accra, Ghana

Dag allemaal.

We zijn goed aangekomen in Ghana na een vermoeiende vlucht. In de huidige jeugdherberg verblijven we drie nachten. Onze laatste avond gaat van start. Morgen we vertrekken naar ons project en ons gastgezin. Gedurende deze drie excursiedagen zijn we in het gezelschap van twee andere Vlaamse meisjes. Eentje gaat naar hetzelfde project als ons en was hier vorig jaar ook. Ze kent hier al wat.

Eerste dag in ghana was al een heel avontuur. We kregen informatie over de cultuur van Ghana. We bezochten Accra, waar we met een bus naartoe gingen. Dit was alvast een heel avontuur want auto`s rijden door elkaar, toeteren voordurend...

Eenmaal in het centrum van Accra, werden we verpletterd door de drukte. Het leken wel duizenden mensen bijeen. We gingen naar een markt, kregen een Ghanees GSM-nummer... Ze noemen ons hier OBRINIS: hun woord voor blanken.

Vandaag gingen we naar de Kerk, wat een fantastische belevenis was. Het was gewoonweg 1 groot feest, waar iedereen al dansend uit de bol ging. In de namiddag gingen we naar het strand, waar we veel plezier maakten. We deden twee workshops, namelijk Afrikaanse drum en Afrikaanse dans.

Morgen vertrekken we naar ons gastgezin. we zijn heel nieuwsgierig wat ons daar te wachen staat. We hebben er alvast veel zin in. Wel hebben we enkele wensen, die waarschijnlijk een droom blijven, zoals

- geen kip meer voor de komende dagen, als eten

- geen loslopende honden

- een goede douche om ons te wassen, want het is hier super heet!!

EN een liefdevol gastgezin, een droom die waargemaakt zal worden.

De komende dagen hebben we weinig tot geen bereik. We weten niet wanneer we een volgende update kunnen geven.

We stellen het hier allebei super en we love Africa!!

Tot Snel

Jolien en Julie

1. Kathy Uvin:
    2 juli 2014
    Wat fijn dat wij jullie - na drie jaar PJK avontuur - ook tijdens dit avontuur mogen volgen!
    Het wordt vast een fantastische ervaring, voor jullie persoonlijk én als pedagogisch coach.

Kathy
  2. Sharon Pesant:
    2 juli 2014
    Dag meisjes!
    Tof om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen!
    Stiekem zal ik heel jaloers worden op de onvergetelijke ervaringen die jullie zullen meemaken.
    Ik wens jullie heel veel plezier toe, geniet van de fantastische ervaringen en hou ons vooral op de hoogte (wanneer het bereikt dit uiteraard toelaat)

Groetjes en tot snel!
  3. Vander Vennet Hilde:
    4 juli 2014
    Steeds fijn om iets te vernemen !